15/12/22

Ensinanza Nome da área/materia/ámbito Curso Sesións semanais Sesións anuais Educación secundaria obrigatoria Relixión católica 3º ESO 1 35

 1. Introdución (Elaborado)


https://www.edu.xunta.gal/proens/prv/DetProgramacionSupervision-detalle.action?cd=35289&codCentro=15027770



CurrículoCCLCPSTEMCDCPSAACCCECCEC
OBX1 Identificar, valorar e expresar os elementos crave da dignidade e identidade persoal a través da interpretación de biografías significativas, para asumir a propia dignidade e aceptar a identidade persoal, respectar a dos outros, e desenvolver con liberdade un proxecto de vida con sentido. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OBX2 Valorar a condición relacional do ser humano, desenvolvendo destrezas e actitudes sociais orientadas á xustiza e á mellora da convivencia tendo en conta o maxisterio social da Iglesia, para aprender a vivir con outros e contribuír á fraternidade universal e a sustentabilidade do planeta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OBX3 Asumir os desafíos da humanidade desde unha perspectiva inclusiva recoñecendo as necesidades individuais e sociais, discerníndoos coas claves do ¿Reino de Deus¿, para implicarse persoal e profesionalmente na transformación social e o logro do ben común. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OBX4 Interpretar e admirar o patrimonio cultural nas súas diferentes expresións, recoñecendo que son portadoras de identidades e sentido, apreciando como o cristianismo se ha encarnado en manifestacións diversas, para desenvolver sentido de pertenza, participar na construción da convivencia e promover o diálogo intercultural no marco dos dereitos humanos. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OBX5 Recoñecer e apreciar a propia interioridade, a experiencia espiritual e relixiosa, presente en todas as culturas e sociedades, comprendendo a experiencia de personaxes relevantes e valorando as posibilidades do relixioso, para discernir posibles respostas ás preguntas sobre o sentido da vida, e favorecer o respecto entre as diferentes tradicións relixiosas. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OBX6 Identificar e comprender os contidos esenciais da Teoloxía cristiá, contemplando e valorando a contribución da tradición cristiá á procura da verdade, para dispoñer dunha síntese do cristianismo que permita dialogar con outras tradicións, paradigmas e cosmovisións. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Secuencia* Título da UDDescrición*% Peso na materia
100


*Nº de sesións
35
1º trim.2º trim.3º trim.
1Qué busca e desexa máis o ser humano?O ser humano busca a plenitude..125
2Cál é o sentido da vida para os cristiáns?Todas as persoas necesitan atopar motivos para dar un sentido á vida e así poder ser felices.124
3Cómo cambia á persoa o encontro con Xesús?O encontro persoal con Él transforma a vida e leva á conversión e á fe nel.124
4Qué son os sacramentos do perdón e da unción?A celebración litúrxica do perdón de Deus, recibindo pola súa misericordia o perdón dos pecados tralo Bautismo, reconciliándose e recuperando a Gracia e a paz na conciencia.124
5Qué son a vocación cristiá e o sacramento do Orde?No Bautismo, Confirmación e Orde, recíbese a fortaleza do Espírito Santo pola experiencia relixiosa de atoparse con Xesucristo.124
6Qué é a moral católica da vida humana?É a principal dimensión da moral xeral, basada en valores universais e baséase na fe cristiá.124
7Qué é a moral católica dos MCS?145
8Qué aporta a fe cristiá á humanidade e a súa cultura?145


Bloque B1. Relixión Católica
Criterios de avaliación
UD 1UD 2UD 3UD 4UD 5UD 6UD 7UD 8
CA1.1Recoñecer os trazos esenciais da antropoloxía cristiá, relacionándoos cos dereitos fundamentais e a defensa da dignidade humana, verificándoos en situacións globais.
CA1.2Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
CA1.3Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
CA1.4Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
CA1.5Cooperar activamente en proxectos de coidado e responsabilidade cara ao ben común, inspirados na perspectiva cristiá, participando en accións de mellora da contorna e na formulación das opcións profesionais.
CA1.6Contribuír á fraternidade universal, contrastando criticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecemento e vulnerabilidade.
CA1.7Participar criticamente na promoción da diversidade cultural, expresando e achegando creativamente as experiencias propias, respectando as diferenzas entre persoas e comunidades.
CA1.8Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
CA1.9Formular posibles respostas ás preguntas de sentido, coñecendo e valorando as achegas das tradicións relixiosas, en especial a proposta de sentido da vida de Xesucristo, elaborando as súas propias respostas partindo dunha análise crítica e a adaptación á súa situación persoal.
CA1.10Favorecer a convivencia social en contextos plurais, respectando as opcións persoais e xerando espazos de diálogo e encontro.
CA1.11Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
CA1.12Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Contidos
C1.1Dignidade humana e proxecto persoal na visión cristiá da vida.
C1.1.1Trazos esenciais da antropoloxía cristiá en diálogo coa dignidade humana.
C1.1.2Situacións vitais e preguntas existenciais en relación coa construción do proxecto persoal.
C1.1.3Xesucristo como referencia para o recoñecemento e valoración positiva da dignidade humana e a solidariedade.
C1.1.4O Evanxeo como resposta á procura de sentido.
C1.1.5Estratexias de comunicación en distintas linguaxes das propias ideas, crenzas e experiencias en contextos interculturais.
C1.1.6Razonabilidade da fe, desenvolvemento integral da persoa e fomento do ben común.
C1.1.7A transformación social como vocación persoal e proxecto profesional.
C1.2Cosmovisión, identidade cristiá e expresión cultural.
C1.2.1A Igrexa como comunidade dos discípulos de Xesucristo.
C1.2.2Principios e valores do ensino social da Igrexa e a súa aplicación en sociedades democráticas.
C1.2.3A Biblia como fonte de coñecemento para entender a historia e identidade de Occidente e o diálogo intercultural.
C1.2.4A vida da Igrexa como xeradora de identidade e cultura ao longo da historia: análise das súas contribucións á construción social, política e cultural.
C1.2.5Respecto #ante a beleza das diversas manifestacións culturais e relixiosas como elemento de pertenza e tradición cultural.
C1.2.6Valor das prácticas espirituais do monacato, a mística e a devoción popular.
C1.2.7Aprecio da relación da mensaxe cristiá coa ciencia e a cultura como medio de enriquecemento do conxunto dos saberes.
C1.2.8Figuras históricas e eclesiais comprometidas co ben común.
C1.3Corresponsables no coidado das persoas e do planeta.
C1.3.1Os dereitos humanos e os obxectivos de desenvolvemento sostible en relación co pensamento social cristián.
C1.3.2Proxectos eclesiais que traballan a amizade social, a solidariedade interxeracional e a sustentabilidade do planeta.
C1.3.3Propostas da ética social da Igrexa aplicadas aos desafíos do mundo actual e ao paradigma tecnocrático.
C1.3.4Actitudes e destrezas de diálogo ecuménico e interrelixioso con pleno respecto ás conviccións propias e as dos outros.
C1.3.5O compromiso das relixións na construción da paz e a superación da violencia e os fundamentalismos.
C1.3.6A esperanza cristiá e a santidade.



1 Qué busca e desexa máis o ser humano?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.1 Recoñecer os trazos esenciais da antropoloxía cristiá, relacionándoos cos dereitos fundamentais e a defensa da dignidade humana, verificándoos en situacións globais.
Táboa de indicadores
Comprende que a relación persoal con Deus é un elemento crave na visión crente do ser humano.20
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Incorpora no seu proxecto persoal valores de coidado propio como parte da responsabilidade moral cun mesmo, segundo o mandamento evanxélico do amor10
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Recoñece os vínculos de coidado que establecemos cos demais e cos seres vivos e analiza a realidade para discriminar actitudes e comportamentos que respondan á comprensión cristiá do coidado20
CA1.4 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
Proba escrita
Propón accións concretas para o coidado da natureza e o goce da Creación como agasallo de Deus10
CA1.9 Formular posibles respostas ás preguntas de sentido, coñecendo e valorando as achegas das tradicións relixiosas, en especial a proposta de sentido da vida de Xesucristo, elaborando as súas propias respostas partindo dunha análise crítica e a adaptación á súa situación persoal.
Proba escrita
Identifica a raíz bíblica e teolóxica que, para o cristianismo, fundamenta o coidado propio e mutuo20
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Profundar no diálogo da ecoloxía integral coa reflexión científica sobre o desenvolvemento sostible.20

2 Cál é o sentido da vida para os cristiáns?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.1 Recoñecer os trazos esenciais da antropoloxía cristiá, relacionándoos cos dereitos fundamentais e a defensa da dignidade humana, verificándoos en situacións globais.
Táboa de indicadores
Recoñece todas as dimensións persoais que, desde a perspectiva cristiá, expresada desde o relato do Xénese, hai que coidar para unha formación humana integral.20
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Vincula a persoa e a mensaxe de Jesús coa necesaria mirada ás necesidades dos outros á hora de definir o proxecto persoal de vida20
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Reflexiona sobre a repercusión nos outros do coidado integral persoal.20
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Proba escrita
Relaciona algunhas expresións culturais e artísticas co canon de beleza dos seus contextos históricos10
CA1.9 Formular posibles respostas ás preguntas de sentido, coñecendo e valorando as achegas das tradicións relixiosas, en especial a proposta de sentido da vida de Xesucristo, elaborando as súas propias respostas partindo dunha análise crítica e a adaptación á súa situación persoal.
Proba escrita
Recoñece na mensaxe e as prácticas de Xesús de Nazaret un camiño de encontro connosco mesmos, os demais e Deus e distinguir a proposta doutras relixións20
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Pon en diálogo as contribucións do desenvolvemento sostible e o benestar físico, o deporte coa tradición bíblica e a ecoloxía integral10

3 Cómo cambia á persoa o encontro con Xesús?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.1 Recoñecer os trazos esenciais da antropoloxía cristiá, relacionándoos cos dereitos fundamentais e a defensa da dignidade humana, verificándoos en situacións globais.
Proba escrita
Descubre nos textos de referencia da antropoloxía cristiá o carácter sacro do vínculo que nos une aos demais e comprende a encarnación de Jesús e as súas consecuencias20
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Valora a cooperación e a axuda fronte á competición como comportamento desexable para o desenvolvemento persoal e social10
CA1.5 Cooperar activamente en proxectos de coidado e responsabilidade cara ao ben común, inspirados na perspectiva cristiá, participando en accións de mellora da contorna e na formulación das opcións profesionais.
Táboa de indicadores
Achega a análise das necesidades e as propostas de coidado á súa realidade máis próxima20
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Táboa de indicadores
Analiza, descubrindo o seu significado, obras artísticas nas que se expresan contidos bíblicos ou teolóxicos20
CA1.11 Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
Proba escrita
Vincula a misión da Igrexa coa experiencia dos primeiros discípulos de Jesús10
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Pon en diálogo as contribucións das ciencias naturais e as ciencias sociais valorando a súa complementariedade coa tradición bíblica e a ecoloxía integral20

4 Qué son os sacramentos do perdón e da unción?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Descubre, desde a perspectiva cristiá, a importancia da arte, a cultura e a beleza no coidado e desenvolvemento de todas as dimensións, incluída a transcendente, do humano20
CA1.4 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
Táboa de indicadores
Comprende a importancia e recoñece lugares e estruturas de coidado nos que se organiza a vida social20
CA1.5 Cooperar activamente en proxectos de coidado e responsabilidade cara ao ben común, inspirados na perspectiva cristiá, participando en accións de mellora da contorna e na formulación das opcións profesionais.
Proba escrita
Analiza relatos evanxélicos para comprender o sentido do compromiso cristián e relacionar a ecoloxía integral expresada na encíclica Laudato si con algunhas accións de coidado da natureza20
CA1.6 Contribuír á fraternidade universal, contrastando criticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecemento e vulnerabilidade.
Táboa de indicadores
Valora respostas cívicas a cuestións de prevención e coidado á luz da doutrina social da Igrexa10
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Táboa de indicadores
Recoñece en obras literarias a expresión da comprensión cristiá do vínculo coa natureza20
CA1.11 Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
Proba escrita
Profunda no coñecemento a misión da Iglesia, a súa organización e o seu servizo á sociedade10

5 Qué son a vocación cristiá e o sacramento do Orde?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Expresa a importancia dos dons recibidos e da vocación persoal á hora de pensar no futuro persoal e colectivo inspirándose na relación de Xesús co seu Pai20
CA1.6 Contribuír á fraternidade universal, contrastando criticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecemento e vulnerabilidade.
Táboa de indicadores
Reflexiona sobre os desafíos futuros, ecolóxicos e sociais, da sociedade e a responsabilidade anticipatoria do ser humano contemporáneo á luz do Maxisterio da Igrexa30
CA1.7 Participar criticamente na promoción da diversidade cultural, expresando e achegando creativamente as experiencias propias, respectando as diferenzas entre persoas e comunidades.
Proba escrita
Expresar creativamente a súa visión dos riscos, desafíos, e esperanzas no futuro propio e da humanidade10
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Proba escrita
Recoñece os xéneros literarios e expresións artísticas nas que se expresou o horizonte cristián do futuro20
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Profundar no diálogo da ecoloxía integral coa reflexión científica sobre o desenvolvemento sustentable.20

6 Qué é a moral católica da vida humana?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Identifica a importancia da confianza, nun mesmo, nos demais, en Deus, na elaboración do proxecto vital10
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Reflexiona sobre a importancia do autocuidado, a confianza e a axuda mutua para a saúde física e mental10
CA1.4 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
Táboa de indicadores
Investiga sobre persoas e institucións que se comprometen cos demais en situacións de emerxencia como expresión do coidado aos máis desfavorecidos20
CA1.5 Cooperar activamente en proxectos de coidado e responsabilidade cara ao ben común, inspirados na perspectiva cristiá, participando en accións de mellora da contorna e na formulación das opcións profesionais.
Proba escrita
Descobre nas palabras e accións de Jesús a razón da compaixón ante do sufrimento dos outros.20
CA1.6 Contribuír á fraternidade universal, contrastando criticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecemento e vulnerabilidade.
Táboa de indicadores
Analiza os desafíos da humanidade á luz de da doctrina da Igrexa expresada en Fratelli Tutti10
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Táboa de indicadores
Relaciona expresións bíblicas xurdidas dunha cultura nómade con categorías teolóxicas que expresan o amor de Deus e analiza una obra de arte comprendendo o significado relixioso que transmite10
CA1.9 Formular posibles respostas ás preguntas de sentido, coñecendo e valorando as achegas das tradicións relixiosas, en especial a proposta de sentido da vida de Xesucristo, elaborando as súas propias respostas partindo dunha análise crítica e a adaptación á súa situación persoal.
Táboa de indicadores
Coñece os puntos en común de diferentes tradicións relixiosas na concepción do carácter sacro da natureza10
CA1.11 Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
Proba escrita
Identifica a orixe da comunidade cristiá no anuncio e testemuño da memoria da entrega de Xesús10

7 Qué é a moral católica dos MCS?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Reflexiona sobre a perspectiva do ¿corazón¿ e dos talentos á hora de ir configurando un proxecto vital10
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Comprende que a acollida e a hospitalidade son expresión do recoñecemento á dignidade humana20
CA1.4 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
Proba escrita
Coñece as razóns, xestos e costumes de acollida e hospitalidade das diferentes tradicións relixiosas ou culturais10
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Táboa de indicadores
Recoñece na tradición bíblica o carácter sacro da acollida e a hospitalidade fundamentado no ser dun Deus que acolle especialmente aos máis desfavorecidos20
CA1.11 Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
Proba escrita
Identifica a misión universal da Igrexa, respectando a diversidade cultural, como mandato de Xesús e descobre que o "Pobo de Deus" non se identifica cunha pertenza racial, cultural o identitaria20
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Pon en diálogo as contribucións das ciencias naturais e o desenvolvemento sustentable coa tradición bíblica e a ecoloxía integral20

8 Qué aporta a fe cristiá á humanidade e a súa cultura?
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.
Táboa de indicadores
Recoñece o valor do acompañamento no proceso de decisión do proxecto persoal10
CA1.3 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sustentabilidade.
Táboa de indicadores
Considera a importancia de buscar a unidade por encima das diferenzas e o sentido cristián da compaixón e o perdón.10
CA1.4 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeracionais, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.
Táboa de indicadores
Valora o voluntariado como expresión do compromiso coas necesidades dos máis vulnerables10
CA1.6 Contribuír á fraternidade universal, contrastando criticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecemento e vulnerabilidade.
Táboa de indicadores
Coñece iniciativas sociais e eclesiais que contribúen a tecer redes de coidados10
CA1.7 Participar criticamente na promoción da diversidade cultural, expresando e achegando creativamente as experiencias propias, respectando as diferenzas entre persoas e comunidades.
Táboa de indicadores
Expresa, utilizando linguaxe audiovisual, o valor da unidade10
CA1.8 Desenvolver sentido de pertenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando adecuadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.
Proba escrita
Recoñece achegas culturais de inspiración cristiá na que se expresa e materializa a admiración e o coidado da natureza10
CA1.10 Favorecer a convivencia social en contextos plurais, respectando as opcións persoais e xerando espazos de diálogo e encontro.
Proba escrita
Entende o ecumenismo como un movemento que busca a unidade de todas as ramas do cristianismo e coñece experiencias de diálogo interreligioso20
CA1.11 Recoñecer a Iglesia, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando criticamente a súa contribución cultural e histórica.
Táboa de indicadores
Profunda na misión da Igrexa e a súa achega á sociedade. Identifica a caridade e o coidado mutuo, como nota distintiva da Igrexa e aprecia o valor da comunidade cristiá e as súas celebracións.10
CA1.12 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.
Táboa de indicadores
Pon en diálogo as ciencias naturais coa ecoloxía integral10


Denominación
Libro do alumno. Relixión Católica de 3º de ESO.
Recursos interactivos da editorial
O libro de texto segue un proxecto global pensado para que todos os alumnos aprendan, desenvolvan as súas competencias e transfiran ás aprendizaxes á súa vida. Conta cunha contorna virtual de aprendizaxe que facilita a relación entre alumnos e profesor e favorece un modo de aprendizaxe máis eficaz.


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliaciónUD 1UD 2UD 3UD 4UD 5UD 6UD 7UD 8Total programación
Pesos das unidades didácticas (%)1212121212121414100
Proba escrita303030303030303030
Táboa de indicadores707070707070707070
A nota de cada avaliación calcularase da seguinte forma: 30% corresponderá a unha proba escrita sobre os coñecementos tal como se reflicte no punto 3.3 desta programación. O restante 70% repartirase do seguinte xeito: 50% corresponderá ao traballo, tanto individual como en grupos, realizado polo alumno e será medido a través de rúbricas e rexistros de control 10% corresponderá a actitude ante a aprendizaxe que valorará a participación na aula e a implicación na materia 10% corresponderá ao caderno de clase que deberá estar completo e correxido. No boletín a nota reflíctese cun número entero polo tanto se a nota supera as 5 décimas, redondearase ao número entero superior e no caso de que non chegue ás 5 décimas,o redondeo será ao entero inferior. A avaliación será aprobada cun 5 despois do redondeo A nota da avaliación ordinaria calcularase facendo a media das notas reais (sen redondeo) das tres avaliacións que suporá o 90%.. O 10% restante corresponderá ás actividades que fagan os alumnos no periodo de recuperación- ampliación entre a terceira avaliación e a avaliación ordinaria. O redondeo farase igual que nas avaliacións.
Dado que o proceso de avaliación dos alumnos é continuo, as dificultades serán detectadas con rapidez e se facilitará que o alumno se poña ao día co traballo non realizado ou cos saberes non adquiridos. No caso de que a media das tres avaliaciones non acade a nota de 5 despois do redondeo programarase traballo de recuperación encamiñado a que o alumno supere as dificultades e poida aprobar o curso. O traballo corresponderá á parte non acadada e reflectirase na nova nota de avaliación que á súa vez fará media para a nota da avaliación ordinaria. No periodo entre a terceira avaliación e a avaliación ordinaria o traballo dos alumnos será individualizado de xeito que os alumnos que necesiten reforzo reciban axuda nas dificultades que teñan e poidan sueralas e os alumnos que teñan superadas as tres avaliacións realicen actividades de ampliación de forma máis lúdica.

Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
SecuenciaElementos transversaisUD 1UD 2UD 3UD 4UD 5UD 6UD 7UD 8
1Comprensión de lectura
2Expresión oral e escrita
3Comunicación audiovisual
4Competencia dixital
5emprendemento social e empresarial
6Fomento do espírito crítico e científico
7Educación emocional e en valores
8Igualdade de xénero
9Creatividade
10Formación estética
11Educación para a saúde
12Educación para a sostibilidade e o consumo responsable
13Respecto mutuo e cooperación entre iguais

Ao traballar os mesmos descriptores operativos que as demais materias, a materia de Relixión pode integrarse como una materia nos proxectos de interdisciplinariedade e o traballo por ámbitos. Nos propios saberes recóllese a relación de con outras disciplinas especialmente Lingua, Historia, Xeografía, Educación Plástica e Visual, etc.

ActividadeDescrición
Nadal SolidarioCampaña de recollida de alimentos para Cáritas.
Saída cultural diocesáSaída cultural dun día de duración organizada para tosos os alumnos de relixión católica

Non se rexistraron observacións

Indicadores de logro
Programación
Planificación da situación de aprendizaxe
Avaliación
Se a programación axústase ao marco normativo curricular estatal e autonómico e ao currículo de Relixión, se está adaptada ás características do centro e do grupo, se vencella este curso co perfil de saída, os descriptores operativos e obxectivos de cada etapa, se se tivo en conta a diversidade do alumnado en canto a capacidades, distintos niveis cognitivos, ritmos e estilos de traballo, habilidades, estilos de aprendizaxe... . A estrutura da situación de aprendizaxe inclúe todos os elementos formais, planificouse a partir dos criterios de avaliación que establece o currículo utilizando en cada secuencia aqueles saberes que permitían progresar na adquisición da correspondente competencia específica, se tivo en conta os descriptores operativos das competencias crave e buscou o diálogo curricular con outras materias, sies adecuada aos criterios de avaliación, se tivo en conta a diversidade do alumnado en canto a capacidades, distintos niveis cognitivos, ritmos e estilos de traballo, habilidades, estilos de aprendizaxe... Se eflexionei e avaliei o meu labor docente durante todo o desenvolvemento da situación de aprendizaxe, realizando modificacións (nas tarefas, nos contidos, na metodoloxía¿) cando foi necesario, se utilicei variadas ferramentas de avaliación ao longo da tarefa (rúbricas, observación, probas escritas ou orais,¿), se tiven en conta os criterios de cualificación acordados e difundidos e se estes criterios van referidos non só a resultados de probas senón ao logro de competencias

9. Outros apartados (Elaborado)

No hay comentarios:

Publicar un comentario