6/7/22

+estrutura curricular: Descriptores operativos das competencias clave.

 "estrutura curricular":


os apartados que están  fixados nos reais decretos:


Obxectivos

Competencias crave

Perfís de saída (cos seus descriptores operativos)

Competencias específicas

Criterios de avaliación

Saberes básicos



Obxectivos: na etapa de ESO: 12.


Competencias crave (comúns a todas as materias e etapas): 8


Descriptores operativos das competencias crave:


CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC

5 3 5 5 5 4 3 4

o que fai un total de 34 descriptores operativos:


COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA

PERFÍS DE SAÍDA

CCL1 CCL2 CCL3 CCL4 CCL5

                                         Descriptores operativos

Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA: 

 CCL1. Exprésase de forma oral, escrita ou signada con coherencia, corrección e adecuación aos diferentes contextos sociais, e participa en interaccións comunicativas con actitude cooperativa  e respectuosa, tanto para intercambiar información e crear coñecemento como para construír vínculos persoais.

CCL2. Comprende, interpreta e valora con actitude crítica textos orais, signados, escritos ou multimodales dos ámbitos persoal, social, educativo e profesional para participar en diferentes contextos de maneira activa e informada e para construír coñecemento.

CCL3. Localiza, selecciona e contrasta de maneira progresivamente autónoma información procedente de diferentes fontes avaliando a súa fiabilidade e pertinencia en función dos obxectivos de lectura e evitando os riscos de manipulación e desinformación, e intégraa e transforma en coñecemento para comunicala adoptando un punto de vista creativo, crítico e persoal á vez que respectuoso coa propiedade intelectual.

CCL4. Le con autonomía obras diversas adecuadas á súa idade, seleccionando as que mellor se axustan aos seus gustos e intereses; aprecia o patrimonio literario como canle privilexiada da experiencia individual e colectiva; e mobiliza a súa propia experiencia biográfica e os seus coñecementos literarios e culturais para construír e compartir a súa interpretación das obras e para crear textos de intención  literaria de progresiva complexidade.

CCL5. Pon as súas prácticas comunicativas ao servizo da convivencia democrática, a resolución dialogada dos conflitos e a igualdade de dereitos de todas as persoas desterrando os usos discriminatorios da lingua, asícomo os abusos de poder a través da mesma, para favorecer un uso non só eficaz senón tamén ético da linguaxe.



COMPETENCIA PLURILINGÜE

PERFÍS DE SAÍDA

CP1 CP2 CP3

                                            Descriptores operativos

Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CP1. Usa eficazmente unha ou máis linguas, ademais da lingua ou linguas familiares, para responder as súas necesidades comunicativas, de maneira apropiada e adecuada tanto ao seu desenvolvemento e intereses como a diferentes situacións e contextos dos ámbitos persoal, social, educativo e profesional.

CP2. A partir das súas experiencias, realiza transferencias entre distintas linguas como estratexia para comunicarse e ampliar o seu repertorio lingüístico individual. 

CP3. Coñece, valora e respecta a diversidade lingüística e cultural presente na sociedade, integrándoa no seu desenvolvemento persoal como factor de diálogo, para fomentar a cohesión social.


COMPETENCIA MATEMÁTICA E COMPETENCIA EN CIENCIA, TECNOLOXÍA E ENXEÑARÍA

PERFILES DE SAÍDA

STEM1 STEM2 STEM3 STEM4 STEM5

                                                Descriptores operativos 

Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


STEM1. Utiliza métodos inductivos, deductivos e lóxicos propios do razoamento matemático en situacións coñecidas, selecciona e emprega diferentes estratexias para a resolución de problemas analizando críticamente as solucións e reformulando o procedemento, se fose necesario.

STEM2. Utiliza o pensamento científico para entender e explicar os fenómenos que ocorren ao seu ao redor, confiando no coñecemento como motor de desenvolvemento, expóndose preguntas e comprobando hipóteses mediante a experimentación e a indagación, utilizando ferramentas e instrumentos adecuados, apreciando a importancia da precisión e a veracidade e mostrando unha actitude crítica achega do alcance e limitacións da ciencia. 

STEM3. Expón e desenvolve proxectos deseñando, fabricando e avaliando diferentes prototipos ou modelos para xerar e/ou utilizar produtos que dean solución a unha necesidade ou problema de forma creativa e cooperativa, procurando a participación de todo o grupo, resolvendo pacíficamente os conflitos que poidan xurdir, adaptándose ante a incerteza e valorando a importancia da sustentabilidade.

STEM4. Interpreta e transmite os elementos máis relevantes de procesos, razoamentos, demostracións, métodos e resultados científicos, matemáticos e tecnolóxicos de forma clara e precisa, en diferentes formatos (gráficos, táboas, diagramas, fórmulas, esquemas, símbolos...) e aproveitando de forma crítica a cultura dixital incluíndo a linguaxe matemática-formal, con ética e responsabilidade para compartir e construír novos coñecementos

STEM5. Emprende accións fundamentadas cientificamente para preservar a saúde física e mental e o medio ambiente e aplica principios de ética e seguridade, na realización de proxectos para transformar a súa contorna próxima de forma sustentable, valorando o seu impacto global e practicando o consumo responsable.



COMPETENCIA DIXITAL

PERFÍS DE SAÍDA

CD1 CD2 CD3 CD4 CD5

                                                    Descriptores operativos

 Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CD1. Realiza procuras avanzadas en internet atendendo a criterios de validez, calidade, actualidade efiabilidade, seleccionándoas de maneira crítica e arquivándoas para recuperar, referenciar e reutilizar ditas procuras con respecto á propiedade intelectual.

CD2. Xestiona e utiliza a súa propia contorna persoal dixital de aprendizaxe permanente para construír novo coñecemento e crear contidos dixitais, mediante estratexias de tratamento da información e o uso de diferentes ferramentas dixitais, seleccionando e configurando a máis adecuada en función da tarefa e das súas necesidades en cada ocasión.

CD3. Participa, colabora e interactúa mediante ferramentas e/ou plataformas virtuais para comunicarse, traballar colaborativamente e compartir contidos, datos e información, xestionando de maneira responsable as súas accións, presenza e visibilidade na rede e exercendo unha cidadanía dixital activa, cívica e reflexiva.

CD4. Identifica riscos e adopta medidas ao usar as tecnoloxías dixitais para protexer os dispositivos, os datos persoais, a saúde e o medioambiente, e para tomar conciencia da importancia e necesidade de facer un uso crítico, legal, seguro, saudable e sustentable das mesmas.

CD5. Desenvolve aplicacións informáticas sinxelas e solucións tecnolóxicas creativas e sustentables para resolver problemas concretos ou responder a retos propostos, mostrando interese e curiosidade pola evolución das tecnoloxías dixitais e polo seu desenvolvemento sustentable e uso ético.


COMPETENCIA PERSOAL, SOCIAL E DE APRENDER A APRENDER

PERFÍS DE SAÍDA

CPSAA1 CPSAA2 CPSAA3 CPSAA4 CCPSAA5

                                            Descriptores operativos

 Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CPSAA1. Regula e expresa as súas emocións fortalecendo o optimismo, a resiliencia, a autoeficacia e a procura de propósito e motivación cara á aprendizaxe, para xestionar os retos e cambios e harmonizalos cos seus propios obxectivos.

CPSAA2. Coñece os riscos para a saúde relacionados con factores sociais, para consolidar hábitos de vida saudable a nivel físico e mental.

CPSAA3. Comprende proactivamente as perspectivas e as experiencias dos demais e incorpóraas á súa aprendizaxe, para participar no traballo en grupo, distribuíndo e aceptando tarefas e responsabilidades de maneira equitativa e empregando estratexias cooperativas.

CPSAA4. Realiza autoavaliacións sobre o seu proceso de aprendizaxe, buscando fontes fiables para validar, sustentar e contrastar a información e para obter conclusións relevantes.

CPSAA5. Planea obxectivos a medio prazo e desenvolve procesos metacognitivos de retroalimentación para aprender dos seus erros no proceso de construción do coñecemento.


COMPETENCIA CIDADÁ

PERFÍS DE SAÍDA

CC1 CC2 CC3 CC4

                                            Descriptores operativos

 Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CC1. Analiza e comprende ideas relativas á dimensión social e cidadá da súa propia identidade, así como aos feitos sociais, históricos e normativos que a determinan, demostrando respecto polas normas, empatía, equidade e espírito construtivo na interacción cos demais en diferentes contextos socioinstitucionais.

CC2. Analiza e asume fundadamente os principios e valores que emanan do proceso de integración europeo, a Constitución española e os dereitos humanos e do neno, participando en actividades comunitarias, como a toma de decisións ou a resolución de conflitos, con actitude democrática, respecto pola diversidade, e compromiso coa igualdade de xénero, a cohesión social, o desenvolvemento sustentable e o logro da cidadanía mundial.

CC3. Comprende e analiza problemas éticos fundamentais e de actualidade, considerando críticamente os valores propios e alleos, e desenvolvendo os seus propios xuízos para afrontar a controversia moral con actitude dialogante, argumentativa, respectuosa, e oposta a calquera tipo de discriminación ou violencia.

CC4. Comprende as relacións sistémicas de interdependencia, ecodependencia e interconexión entre actuacións locais e globais, e adopta, consciente e motivadamente, un estilo de vida sustentable e ecosocialmente responsable.


COMPETENCIA EMPRENDEDORA

PERFÍS DE SAÍDA

CE1 CE2 CE3

                                            Descriptores operativos

 Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CE1. Analiza necesidades, oportunidades e afronta retos con sentido crítico, facendo balance da súa sustentabilidade, valorando o impacto que poidan supor na contorna, para presentar ideas e solucións innovadoras, éticas e sustentables, dirixidas a crear valor no ámbito persoal, social, cultural e económico.

CE2. Avalía as fortalezas e debilidades propias, facendo uso de estratexias de autocoñecemento e autoeficacia e comprende os elementos fundamentais da economía e as finanzas, aplicando coñecementos económicos e financeiros a actividades e situacións concretas, utilizando destrezas que favorezan o traballo colaborativo e en equipo, para reunir e optimizar os recursos necesarios que leven á acción unha experiencia emprendedora de valor.

 CE3. Desenvolve o proceso de creación de ideas e solucións valiosas e toma decisións, de maneira razoada, utilizando estratexias áxiles de planificación e xestión, e reflexiona sobre o proceso realizado e o resultado obtido, para levar a termo o proceso de creación de prototipos innovadores e de valor, considerando a experiencia como unha oportunidade para aprender.


COMPETENCIA EN CONCIENCIA E EXPRESIÓN CULTURAIS

PERFÍS DE SAÍDA

CCEC1 CCEC2 CCEC3 CCEC4

                                               Descriptores operativos

 Ao COMPLETAR O ENSINO BÁSICO, O ALUMNO Ou A ALUMNA:


CCEC1. Coñece, aprecia críticamente, respecta e promove os aspectos esenciais do patrimonio cultural e artístico de calquera época, valorando a liberdade de expresión e o enriquecemento inherente á diversidade cultural e artística, para construír a súa propia identidade.

CCEC2. Goza, recoñece e analiza con autonomía as especificidades e intencionalidades das manifestacións artísticas e culturais máis destacadas do patrimonio a través das súas linguaxes e elementos técnicos, en calquera medio ou soporte.

CCEC3. Expresa ideas, opinións, sentimentos e emocións de maneira creativa e aberta. Desenvolve a autoestima, a creatividade e o sentido de pertenza a través da expresión cultural e artística, con empatía e actitude colaborativa.

CCEC4. Coñece, selecciona e utiliza con creatividade diversos medios/soportes e técnicas fundamentais plásticas, visuais, audiovisuais, sonoras e corporais para crear produtos artísticos e culturais a través da interpretación, execución, improvisación e composición musical. Identifica as oportunidades de desenvolvemento persoal, social e económico que lle ofrecen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario