25/6/22

Cursos terceiro e cuarto + + currículo de Educación Secundaria Obligatoria + Relixión Católica


Criterios de avaliación

Competencia específica 1.

1.1 Recoñecer os trazos esenciais da antropoloxía cristiá, relacionándoos cos dereitos fundamentais e a defensa da dignidade humana, verificándoos en situacións globais.

1.2 Formular un proxecto persoal de vida con sentido que responda a valores de coidado propio, dos demais e da natureza, respectando os dos outros, tomando como referencia a Xesucristo, sendo capaz de modular estas opcións en situacións vitais complexas.

Competencia específica 2.

2.1 Asumir valores e actitudes de coidado persoal, dos outros, da natureza e dos espazos comúns, favorecendo actitudes de respecto, gratuidade, reconciliación, inclusión social e sostenibilidade.

2.2 Cooperar á construción de sociedades xustas e democráticas, fortalecendo vínculos sociais e interxeneracionales, e as relacións en modelos de interdependencia, analizando a realidade, tendo en conta os principios e valores do maxisterio social da Igrexa e promovendo o desenvolvemento humano integral.

Competencia específica 3.

3.1 Cooperar activamente en proxectos de coidado e responsabilidade cara ao ben común, inspirados na perspectiva cristiá, participando en accións de mellora da contorna e na formulación das opcións profesionais.

3.2 Contribuír á fraternidade universal, contrastando críticamente o paradigma científico tecnolóxico vixente e as narrativas de progreso, coa antropoloxía, a moral e a escatoloxía cristiá, respondendo con sensibilidade e implicación a situacións de empobrecimiento e vulnerabilidade.

Competencia específica 4.

4.1 Participar críticamente na promoción da diversidade cultural, expresando e aportando creativamente as experiencias propias, respectando as diferenzas entre persoas e comunidades.

4.2 Desenvolver sentido de pertenenza a unha tradición cultural, con expresións sociais, artísticas, éticas e estéticas, valorando axeitadamente a súa contribución no seu momento histórico, relacionándoas con contextos actuais e promovendo a súa memoria como legado vivo.

Competencia específica 5.

5.1 Formular posibles respostas ás preguntas de sentido, coñecendo e valorando as achegas das tradicións relixiosas, en especial a proposta de sentido da vida de Xesucristo, elaborando as súas propias respostas partindo dunha análise crítica e a adaptación á súa situación persoal.

5.2 Favorecer a convivencia social en contextos plurales, respectando as opcións persoais e xerando espazos de diálogo e encontro.

Competencia específica 6.

6.1 Recoñecer a Igrexa, comunidade dos discípulos de Xesucristo, e o seu compromiso na amizade social como núcleos esenciais do cristianismo, valorando críticamente a súa contribución cultural e histórica.

6.2 Poñer en diálogo o saber relixioso con outras disciplinas, tradicións culturais, paradigmas científicos e tecnolóxicos e outras cosmovisións, tendo en conta os métodos propios de cada disciplina e respectando a pluralidade.

Saberes básicos


A. Dignidade humana e proxecto persoal na visión cristiá da vida.

- Trazos esenciais da antropoloxía cristiá en diálogo coa dignidade humana.

- Situacións vitais e preguntas existenciais en relación coa construción do proxecto persoal.

- Xesucristo como referencia para o recoñecemento e valoración positiva da dignidade humana e a solidariedade.

- O Evanxelio como resposta á procura de sentido.

- Estratexias de comunicación en distintas linguaxes das propias ideas, crenzas e experiencias en contextos interculturais.

- Razonabilidade da fe, desenvolvemento integral da persoa e fomento do ben común.

- A transformación social como vocación persoal e proxecto profesional.

B. Cosmovisión, identidade cristiá e expresión cultural.

- A Igrexa como comunidade dos discípulos de Xesucristo.

- Principios e valores do ensino social da Igrexa e a súa aplicación en sociedades democráticas.

- A Biblia como fonte de coñecemento para entender a historia e identidade de Occidente e o diálogo intercultural.

- A vida da Igrexa como xeradora de identidade e cultura ao longo da historia: análise das súas contribucións á construción social, política e cultural.

- Respecto ante a beleza das diversas manifestacións culturais e relixiosas como elemento de pertenenza e tradición cultural.

- Valor das prácticas espirituais do monacato, a mística e a devoción popular.

- Aprecio da relación da mensaxe cristiá coa ciencia e a cultura como medio de enriquecimiento do conxunto dos saberes.

- Figuras históricas e eclesiais comprometidas co ben común.

C. Corresponsables no coidado das persoas e do planeta.

- Os dereitos humanos e os obxectivos de desenvolvemento sostible en relación co pensamento social cristián.

- Proxectos eclesiales que traballan a amizade social, a solidariedade interxeneracional e a sostibilidade do planeta.

- Propostas da ética social da Igrexa aplicadas aos desafíos do mundo actual e ao paradigma tecnocrático.

- Actitudes e destrezas de diálogo ecuménico e interrelixioso con pleno respecto ás conviccións propias e as dos outros.

- O compromiso das relixións na construción da paz e a superación da violencia e os fundamentalismos.

- A esperanza cristiá e a santidade.

No hay comentarios:

Publicar un comentario