25/6/22

currículo de Bacharelato + Relixión Católica + Competencias específicas

 



Competencias específicas

1. Comprender e asumir o proxecto vital persoal, recoñecendo as propias ideas e crenzas, contrastándoas coa antropoloxía cristiá e outras cosmovisións, para inserirse na vida adulta e no mundo profesional.

A madurez persoal, con toda a súa dignidade, dereitos e liberdades, que lles permita aos estudantes actuar con autonomía e responsabilidade, con respecto e espírito crítico, en contextos sociais e culturais diversos, constitúe un obxectivo desta etapa educativa á que contribúe esta competencia da materia de Relixión Católica. Supón identificar os elementos crave do proxecto vital asumindo unha visión global e integradora de todas as vivencias persoais coas súas posibilidades e límites. Implica valorar a riqueza e diversidade da vida humana e a súa apertura á transcendencia, xestionando con criterio propio as propias experiencias, as raíces familiares e culturais e a interdependencia dos demais. Conleva o desenvolvemento da dimensión vocacional e profesional da propia vida, identificando as propias ideas e crenzas en diálogo crítico con outras cosmovisións en contextos de pluralidade.

No desenvolvemento desta competencia desempeña un papel esencial a maduración dun proxecto de vida persoal a partir das propias raíces e experiencias, e en diálogo coas diversas ideoloxías e relixións que conforman as sociedades actuais. Axudará neste acceso á vida adulta o coñecemento crítico das propostas da antropoloxía cristiá e o seu ensino social. A adquisición desta competencia supón conformar un proxecto vital que permita aos estudantes exercer a cidadanía democrática, con liberdade e responsabilidade, cunha conciencia cívica que atenda á perspectiva local e global, para participar corresponsablemente na construción dunha sociedade xusta e equitativa.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CompetenciaComunicaciónLingüística1, CCL3, CompetenciaDixital1, CD4, CPSAA1.1, CompetenciaPersonalSocialAprenderaAaprender1.2, CPSAA3.1, CPSAA4, CPSAA5, CompetenciaEmprendedora2, CE3, CompetenciaConcienciaExpresionesCulturales3.1.

2. Recoñecer e despregar o carácter relacional do ser humano, como fundamento dos deberes e liberdades, desenvolvendo actitudes cívicas e democráticas, contrastando o Evanxelio con outros humanismos e ideoloxías contemporáneas, para aprender a vivir con outros e contribuír á construción dunha sociedade inclusiva.

O recoñecemento da natureza relixiosa e social e o carácter dialóxico do ser humano coa súa dignidade, como fundamento dos dereitos e liberdades, con actitudes cívicas e de cooperación na construción social da democracia, son obxectivos formativos desta etapa educativa a contribue a eles esta competencia da materia de Relixión Católica. Aprender a vivir con outros implica recoñecer a dimensión social da dignidade e os dereitos humanos cas suas implicacións éticas de liberdades fundamentais e deberes sociais. Supón valorar a vida social coas súas necesidades de desenvolvemento económico e de xestión política con criterios de xustiza e democracia. Conleva comprender a alteridade e a interdependencia da vida humana que necesariamente reclama o coidado solidario de todos en sociedades plurais, xustas e equitativas.

O desenvolvemento desta competencia supón valorar a xestión da propia liberdade persoal, coas súas ideas e crenzas, e as relacións con todas as pertenzas nas que estamos integrados. Neste proceso formativo axudará a análise crítica das propostas morais do pensamento cristián en diálogo con outros humanismos e ideoloxías. A adquisición desta competencia facilita a participación responsable na toma de decisións democráticas, na resolución pacífica e positiva de conflitos sociais e económicos, promovendo valores de diversidade, interdependencia, cooperación, amizade social, solidariedade interxeneracional e ecodependencia, aumentando así o benestar persoal e social e, xa que logo, o ben común.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL2, CCL5, CompetenciaPlurilingüe3, STEM5, CD3, CPSAA2, CPSAA3.2, CC1, CC2, CC4, CE1.

3. Interpretar os desafíos democráticos, socioeconómicos e ecolóxicos, analizando as súas causas e consecuencias desde a moral social da Igrexa, discernindo as propostas sociopolíticas das relixións e os movementos sociais, para asumir a ecoloxía integral e a responsabilidade persoal e social no coidado da vida e do planeta.

As propostas sobre a dignidade humana e os dereitos sociais son finalidades formativas desta etapa educativa aos que a materia de Relixión Católica contribúe e, ademais, trata de motivar a súa aprendizaxe que fundamenta na súa proposta de plenitude humana expresada no Reino de Deus. Proponse comprender a vocación á fraternidade humana, anunciada en Xesucristo: a superación da inxustiza e a violencia, dos fundamentalismos políticos e integrismos relixiosos. Supón a proposta do Evanxelio para a construción da casa común, a cultura do encontro, o coidado do planeta, a diversidade e a inclusión de todos e cada un dos seres humanos nun ámbito de vida e de humanidade plena. Implica a análise crítica dos desafíos democráticos e socioeconómicos, analizando as súas causas e consecuencias desde a moral social da Igrexa, discernindo as solucións que propoñen as relixións e os movementos sociais. Complétase coa proposta da esperanza cristiá que supera a inmanencia do material.

O desenvolvemento desta competencia supón educar a mirada e a contemplación da realidade, asumir críticamente os valores dunha cidadanía democrática e dunha ecoloxía integral; desenvolver un compromiso persoal e social de denuncia de todas as situacións de pobreza e inxustiza; e contribuír a alumar propostas sociopolíticas para incluír a todos na casa común, especialmente aos máis desfavorecidos. A adquisición desta competencia facilita a participación social e política desde un compromiso cívico e democrático, e realízase nun diálogo interdisciplinar de todos os saberes e ciencias desde unha visión cristiá que supón a plenitude humana. Por iso, esta experiencia relixiosa pode fundamentar e motivar os proxectos vitais persoais, a democracia, a xustiza e a paz, a sostenibilidade e o ben común.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL1, CCL5, STEM3, CD1, CPSAA2, CPSAA3.2, CC3, CC4, CE1, CCEC3.1, CCEC4.2.

4. Comprender e admirar o patrimonio cultural, interpretando o seu significado e expresións cos métodos de análises propias de cada disciplina, valorando críticamente as achegas do cristianismo no desenvolvemento dos pobos, para intervir con criterio propio no diálogo intercultural, a creación artística e na construción social do pensamento.

A comprensión e a admiración das formas nas que as ideas e crenzas expresáronse nas distintas culturas, a través das diversas linguaxes como as artes, os costumes e outras manifestacións sociais éticas, son obxectivos educativos aos que contribúe esta competencia da materia de Relixión Católica. Implica comprender e apreciar as diversas manifestacións artísticas da nosa cultura, tanto nas súas expresións como nos seus significados, para alcanzar un coñecemento máis completo da historia da humanidade. Supón valorar como a expresión das ideas e crenzas en diversas linguaxes xerou identidades culturais e sentidos de pertenencia social e política. Fortalece o exercicio da liberdade de expresión e a admiración pola diversidade cultural en todas as súas manifestacións históricas ou actuais, audiovisuales ou dixitais. Conlleva apreciar e coidar, con sentido crítico e constructivo, as civilizacións e o patrimonio cultural que poden enriquecer as nosas identidades persoais e sociais.

O desenvolvemento desta competencia reclama un coñecemento interdisciplinar do legado cultural cos métodos propios de cada un dos saberes; require a análise crítica das achegas do cristianismo no desenvolvemento dos pobos, en concreto, é necesario un diálogo da fe cristiá coa cultura, a historia, a arte e a literatura; e inclúe o diálogo interrelixioso. A adquisición desta competencia proporciona a axeitada comprensión do patrimonio, cultiva a sensibilidade artística e creativa, desenvolve a corresponsabilidade interxeneracional; facilita unha participación no diálogo intercultural, con iniciativa persoal, a través da creación artística e na construción social e cultural.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL4, CP3, CD2, CD3, CompetenciaCidadá3, CCEC1, CCEC2, CCEC3.2, CCEC4.1, CCEC4.2.

5. Valorar a dimensión espiritual como fonte de sentido e aprendizaxes vitais, a través da análise das experiencias persoais, do coñecemento das tradicións espirituais, e do diálogo interdisciplinar con outras visións da vida e do mundo, para descubrir as oportunidades persoais, sociais e culturais da experiencia espiritual como proposta de plenitude da vida persoal e comunitaria.

O recoñecemento e valoración da dimensión espiritual como fonte de sentido e aprendizaxes vitais constitúe o obxectivo esencial desta competencia específica de Relixión Católica. Propón o recoñecemento e aprecio da experiencia relixiosa como unha das capacidades propias da natureza humana, coas súas emocións, afectos, símbolos e crenzas, e que se expresa de múltiples formas. Reclama un coñecemento crítico da propia tradición relixiosa e un diálogo interdisciplinar sobre as tradicións e relixións da historia, así como doutras visións da vida e do mundo. Supón incorporar entre os elementos crave da identidade persoal e social á dimensión espiritual ou á experiencia relixiosa que pode proporcionar sentido ao proxecto vital. Implica valorar con criterio propio as oportunidades persoais, sociais e culturais do relixioso como proposta de plenitude da vida persoal e comunitaria.

No desenvolvemento desta competencia desempeña un papel decisivo o coñecemento da experiencia relixiosa cristiá testificada polos principais relatos bíblicos e por personaxes relevantes da súa historia, así como o coñecemento das diversas relixións e os seus personaxes destacados. Necesítase un diálogo do cristianismo coa filosofía e a ciencia; tamén coas outras relixións. A adquisición desta competencia supón discernir as oportunidades persoais, sociais e culturais da experiencia relixiosa como proposta de plenitude da vida, como posible resposta ás preguntas existenciais sobre o sentido da vida. Tamén supón aprender a vivir as opcións persoais en contextos de diversidade relixiosa e aprender a participar do diálogo intercultural.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL1, CPSAA1, CPSAA2, CPSAA4, CC3, CE2, CCEC1, CCEC3.1, CCEC4.1.

6. Coñecer o método propio da Teoloxía e as súas distintas especialidades analizando o seu lugar entre os saberes e disciplinas, establecendo un diálogo transdisciplinar coas outras ciencias, para afrontar críticamente os desafíos éticos e a transformación social.

O achegamento á Teoloxía como disciplina académica e como un dos saberes universitarios, co seu método propio, constitúe unha finalidade formativa desta competencia específica da materia de Relixión Católica. Propón comprender con suficiente rigor académico os contidos esenciais da mensaxe cristiá, en diálogo interdisciplinar con outras materias. Supón promover con pensamento crítico e o diálogo intercultural e interrelixioso coas achegas de todos os saberes. Implica a procura de solucións, afrontar os desafíos éticos, os procesos de transición ecolóxica, dixital e a transformación social propios do noso contexto local e global. Supón coñecer a proposta do Evanxelio para a construción da casa común e o coidado do planeta, a diversidade e a inclusión de todos e cada un nunha humanidade plena.

O desenvolvemento desta competencia aporta os saberes básicos para un achegamento crítico e consciente ás crenzas e os valores propios da fe cristiá, facilitando o diálogo con outras disciplinas académicas. O coñecemento da Biblia, Xesucristo e a Igrexa serán aprendizaxes esenciais no desenvolvemento desta competencia. A adquisición desta competencia capacita para o diálogo entre a fe e a razón, a fe e as ciencias, a fe e as culturas; promove o diálogo intercultural e interrelixioso necesario para a superación de fundamentalismos políticos, culturais e relixiosos; e prepara para unha vida plena, con identidade persoal, en contextos plurais, mantendo as conviccións e crenzas propias con pleno respecto ás dos outros.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL2, CCL3, STEM4, CD1, CPSAA3.1, CPSAA4, CPSAA5, CC1, CC4, CE3, CCEC1.


1. Comprender e asumir o proxecto vital persoal, recoñecendo as propias ideas e crenzas, contrastándoas coa antropoloxía cristiá e outras cosmovisións, para inserirse na vida adulta e no mundo profesional.

A madurez persoal, con toda a súa dignidade, dereitos e liberdades, que lles permita aos estudantes actuar con autonomía e responsabilidade, con respecto e espírito crítico, en contextos sociais e culturais diversos, constitúe un obxectivo desta etapa educativa e contribúe a esta competencia da materia de Relixión Católica. Supón identificar os elementos crave do proxecto vital asumindo unha visión global e integradora de todas as vivencias persoais coas súas posibilidades e límites. Implica valorar a riqueza e diversidade da vida humana e a súa apertura á transcendencia, xestionando con criterio propio as propias experiencias, as raíces familiares e culturais e a interdependencia dos demais. Conleva o desenvolvemento da dimensión vocacional e profesional da propia vida, identificando as propias ideas e crenzas en diálogo crítico con outras cosmovisións en contextos de pluralidade.

No desenvolvemento desta competencia desempeña un papel esencial a maduración dun proxecto de vida persoal a partir das propias raíces e experiencias, e en diálogo coas diversas ideoloxías e relixións que conforman as sociedades actuais. Axudará neste acceso á vida adulta o coñecemento crítico das propostas da antropoloxía cristiá e o seu ensino social. A adquisición desta competencia supón conformar un proxecto vital que permita aos estudantes exercer a cidadanía democrática, con liberdade e responsabilidade, cunha conciencia cívica que atenda á perspectiva local e global, para participar corresponsablemente na construción dunha sociedade xusta e equitativa.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL1, CCL3, CD1, CD4, CPSAA1.1, CPSAA1.2, CPSAA3.1, CPSAA4, CPSAA5, CE2, CE3, CCEC3.1.

2. Recoñecer e despregar o carácter relacional do ser humano, como fundamento dos deberes e liberdades, desenvolvendo actitudes cívicas e democráticas, contrastando o Evanxelio con outros humanismos e ideoloxías contemporáneas, para aprender a vivir con outros e contribuír á construción dunha sociedade inclusiva.

O recoñecemento da natureza relixiosa e social e o carácter dialóxico do ser humano coa súa dignidade, como fundamento dos dereitos e liberdades, con actitudes cívicas e de cooperación na construción social da democracia, son obxectivos formativos desta etapa educativa e contribúeos esta competencia da materia de Relixión Católica. Aprender a vivir con outros implica recoñecer a dimensión social da dignidade e os dereitos humanos coas suas implicaciones éticas de liberdades fundamentais e deberes sociais. Supón valorar a vida social coas súas necesidades de desenvolvemento económico e de xestión política con criterios de xustiza e democracia. Conleva comprender a alteridade e a interdependencia da vida humana que necesariamente reclama o coidado solidario de todos en sociedades plurais, xustas e equitativas.

O desenvolvemento desta competencia supón valorar a xestión da propia liberdade persoal, coas súas ideas e crenzas, e as relacións con todas as pertenencias nas que estamos integrados. Neste proceso formativo axudará a análise crítica das propostas morais do pensamento cristián en diálogo con outros humanismos e ideoloxías. A adquisición desta competencia facilita a participación responsable na tóma de decisións democráticas, na resolución pacífica e positiva de conflitos sociais e económicos, promovendo valores de diversidade, interdependencia, cooperación, amizade social, solidariedade interxeneracional e ecodependencia, aumentando así o benestar persoal e social e, xa que logo, o ben común.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL2, CCL5, CP3, STEM5, CD3, CPSAA2, CPSAA3.2, CC1, CC2, CC4, CE1.

3. Interpretar os desafíos democráticos, socioeconómicos e ecolóxicos, analizando as súas causas e consecuencias desde a moral social da Igrexa, discerniendo as propostas sociopolíticas das relixións e os movementos sociais, para asumir a ecoloxía integral e a responsabilidade persoal e social no coidado da vida e do planeta.

As propostas sobre a dignidade humana e os dereitos sociais son finalidades formativas desta etapa educativa aos que a materia de Relixión Católica contribúe e, ademais, trata de motivar a súa aprendizaxe que fundamenta na súa proposta de plenitude humana expresada no Reino de Deus. Proponse comprender a vocación á fraternidade humana, anunciada en Xesucristo: a superación da inxustiza e a violencia, dos fundamentalismos políticos e integrismos relixiosos. Supón a proposta do Evangelio para a construción da casa común, a cultura do encontro, o coidado do planeta, a diversidade e a inclusión de todos e cada un dos seres humanos nun ámbito de vida e de humanidade plena. Implica a análise crítica dos desafíos democráticos e socioeconómicos, analizando as súas causas e consecuencias desde a moral social da Igrexa, discerniendo as solucións que propoñen as relixións e os movementos sociais. Complétase coa proposta da esperanza cristiá que supera a inmanencia do material.

O desenvolvemento desta competencia supón educar a mirada e a contemplación da realidade, asumir críticamente os valores dunha cidadanía democrática e dunha ecoloxía integral; desenvolver un compromiso persoal e social de denuncia de todas as situacións de pobreza e inxustiza; e contribuír a alumar propostas sociopolíticas para incluír a todos na casa común, especialmente aos máis desfavorecidos. A adquisición desta competencia facilita a participación social e política desde un compromiso cívico e democrático, e realízase nun diálogo interdisciplinar de todos os saberes e ciencias desde unha visión cristiá que supón a plenitude humana. Por iso, esta experiencia relixiosa pode fundamentar e motivar os proxectos vitais persoais, a democracia, a xustiza e a paz, a sostenibilidade e o ben común.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL1, CCL5, STEM3, CD1, CPSAA2, CPSAA3.2, CC3, CC4, CE1, CCEC3.1, CCEC4.2.

4. Comprender e admirar o patrimonio cultural, interpretando o seu significado e expresións cos métodos de análises propias de cada disciplina, valorando críticamente as achegas do cristianismo no desenvolvemento dos pobos, para intervir con criterio propio no diálogo intercultural, a creación artística e na construción social do pensamento.

A comprensión e a admiración das formas nas que as ideas e crenzas expresáronse nas distintas culturas, a través das diversas linguaxes como as artes, os costumes e outras manifestacións sociais éticas, son obxectivos educativos aos que contribúe esta competencia da materia de Relixión Católica. Implica comprender e apreciar as diversas manifestacións artísticas da nosa cultura, tanto nas súas expresións como nos seus significados, para acadar un coñecemento máis completo da historia da humanidade. Supón valorar como a expresión das ideas e crenzas en diversas linguaxes xerou identidades culturais e sentidos de pertenencia social e política. Fortalece o exercicio da liberdade de expresión e a admiración pola diversidade cultural en todas as súas manifestacións históricas ou actuais, audiovisuais ou digitais. Conlleva apreciar e coidar, con sentido crítico e constructivo, as civilizacións e o patrimonio cultural que poden enriquecer as nosas identidades persoais e sociais.

O desenvolvemento desta competencia reclama un coñecemento interdisciplinar do legado cultural cos métodos propios de cada un dos saberes; require a análise crítica das achegas do cristianismo no desenvolvemento dos pobos, en concreto, é necesario un diálogo da fe cristiá coa cultura, a historia, a arte e a literatura; e inclúe o diálogo interrelixioso. A adquisición desta competencia proporciona a adecuada comprensión do patrimonio, cultiva a sensibilidade artística e creativa, desenvolve a corresponsabilidade interxeneracional; facilita unha participación no diálogo intercultural, con iniciativa persoal, a través da creación artística e na construción social e cultural.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL4, CP3, CD2, CD3, CC3, CCEC1, CCEC2, CCEC3.2, CCEC4.1, CCEC4.2.

5. Valorar a dimensión espiritual como fonte de sentido e aprendizaxes vitais, a través da análise das experiencias persoais, do coñecemento das tradicións espirituais, e do diálogo interdisciplinar con outras visións da vida e do mundo, para descubrir as oportunidades persoais, sociais e culturais da experiencia espiritual como proposta de plenitude da vida persoal e comunitaria.

O recoñecemento e valoración da dimensión espiritual como fonte de sentido e aprendizaxes vitais constitúe o obxectivo esencial desta competencia específica de Relixión Católica. Propón o recoñecemento e aprecio da experiencia relixiosa como unha das capacidades propias da natureza humana, coas súas emocións, afectos, símbolos e crenzas, e que se expresa de múltiples formas. Reclama un coñecemento crítico da propia tradición relixiosa e un diálogo interdisciplinar sobre as tradicións e relixións da historia, así como doutras visións da vida e do mundo. Supón incorporar entre os elementos crave da identidade persoal e social á dimensión espiritual ou á experiencia relixiosa que pode proporcionar sentido ao proxecto vital. Implica valorar con criterio propio as oportunidades persoais, sociais e culturais do relixioso como proposta de plenitude da vida persoal e comunitaria.

No desenvolvemento desta competencia desempeña un papel decisivo o coñecemento da experiencia relixiosa cristiá testificada polos principais relatos bíblicos e por personaxes relevantes da súa historia, así como o coñecemento das diversas relixións e os seus personaxes destacados. Necesítase un diálogo do cristianismo coa filosofía e a ciencia; tamén coas outras relixións. A adquisición desta competencia supón discernir as oportunidades persoais, sociais e culturais da experiencia relixiosa como proposta de plenitude da vida, como posible resposta ás preguntas existenciales sobre o sentido da vida. Tamén supón aprender a vivir as opcións persoais en contextos de diversidad relixiosa e aprender a participar do diálogo intercultural.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL1, CPSAA1, CPSAA2, CPSAA4, CC3, CE2, CCEC1, CCEC3.1, CCEC4.1.

6. Coñecer o método propio da Teoloxía e as súas distintas especialidades analizando o seu lugar entre os saberes e disciplinas, establecendo un diálogo transdisciplinar coas outras ciencias, para afrontar críticamente os desafíos éticos e a transformación social.

O achegamento á Teoloxía como disciplina académica e como un dos saberes universitarios, co seu método propio, constitúe unha finalidade formativa desta competencia específica da materia de Relixión Católica. Propón comprender con suficiente rigor académico os contidos esenciais da mensaxe cristiá, en diálogo interdisciplinar con outras materias. Supón promover con pensamento crítico e o diálogo intercultural e interrelixioso coas achegas de todos os saberes. Implica a procura de solucións, afrontar os desafíos éticos, os procesos de transición ecolóxica, digital e a transformación social propios do noso contexto local e global. Supón coñecer a proposta do Evanxelio para a construción da casa común e o coidado do planeta, a diversidade e a inclusión de todos e cada un nunha humanidade plena.

O desenvolvemento desta competencia aporta os saberes básicos para un achegamento crítico e consciente ás crenzas e os valores propios da fe cristiá, facilitando o diálogo con outras disciplinas académicas. O coñecemento da Biblia, Xesucristo e a Igrexa serán aprendizaxes esenciais no desenvolvemento desta competencia. A adquisición desta competencia capacita para o diálogo entre a fe e a razón, a fe e as ciencias, a fe e as culturas; promove o diálogo intercultural e interrelixioso necesario para a superación de fundamentalismos políticos, culturais e relixiosos; e prepara para unha vida plena, con identidade persoal, en contextos plurais, mantendo as conviccións e crenzas propias con pleno respecto ás dos outros.

Esta competencia específica conéctase cos seguintes descriptores do Perfil de saída: CCL2, CCL3, STEM4, CD1, CPSAA3.1, CPSAA4, CPSAA5, CC1, CC4, CE3, CCEC1.

No hay comentarios:

Publicar un comentario