25/6/22

Cursos primeiro e segundo + + currículo de Educación Secundaria Obligatoria + Relixión Católica

 Criterios de avaliación

Competencia específica 1.


1.1 Describir e aceptar os trazos e dimensións fundamentais da identidade persoal, analizando relatos bíblicos de vocación e misión, así como outras biografías significativas.

1.2 Identificar as características da visión bíblica sobre o ser humano, relacionándoa coa dignidade persoal, recoñecéndoa nos outros.

Competencia específica 2.

2.1 Adquirir habilidades e actitudes de relación con outros, poñendo en práctica estratexias efectivas de reflexión e de comunicación, de axuda mutua, de participación e de inclusión, orientadas a mellora da convivencia na familia e na escola como expresión da fraternidade universal.

2.2 Desenvolver empatía e recoñecemento da diversidad persoal e social, inspirándose no ser relacional de Deus, manifestado na historia da salvación.

Competencia específica 3.

3.1 Xerar actitudes de xustiza e solidariedade, respectando a diversidad e tomando conciencia da responsabilidade compartida e a común pertenza, no horizonte do Reino de Deus.

3.2 Analizar as necesidades sociais, identificando as situacións de inxustiza, violencia e discriminación, coas súas causas, discerníndoas segundo o proxecto do Reino de Deus, implicándose en propostas de transformación social.

Competencia específica 4.

4.1 Situar e interpretar as expresións culturais e as súas linguaxes nos seus contextos históricos, apreciando a súa contribución á identidade persoal e social e aos Dereitos Humanos, facilitando a convivencia e o diálogo intercultural.

4.2 Razoar como a fe cristiá, no presente e ao longo da historia, fíxose cultura, interpretando o patrimonio literario, artístico e cultural e valorándoo como expresión da encarnación da mensaxe cristiá en diferentes linguaxes.

Competencia específica 5.

5.1 Valorar a experiencia espiritual e relixiosa como dimensión humana e social propia de todos os pobos e culturas, coñecendo a especificidad da espiritualidad xudeocristiana e doutras relixións.

5.2 Respectar as diferentes igrexas e tradicións relixiosas, coñecendo e valorando as crenzas, ritos, símbolos e principios de cada unha delas, tendo elementos de xuízo persoal que favorezan o diálogo interrelixioso.

Competencia específica 6.

6.1 Identificar a Xesucristo como núcleo esencial do cristianismo, e a Biblia como libro do Pobo de Deus, valorando as súas achegas á vida das persoas e as sociedades.

6.2 Elaborar unha primeira síntese da fe cristiá, subliñando a súa capacidade para o diálogo entre a fe e a razón, entre a fe e a cultura, mantendo as conviccións propias con pleno respecto ás dos outros.

Saberes básicos

A. Dignidade humana e proxecto persoal na visión cristiá da vida.

- Trazos e dimensións fundamentais da vida humana en relación coa visión cristiá da persoa.

- Relacións fundamentais da persoa: consigo mesma, cos demais, coa natureza e con Deus.

- Relatos bíblicos e biografías sobre vocación e misión.

- Habilidades e actitudes de escoita, empatía e expresión asertiva para unha comunicación interpersonal.

- A espiritualidad e a experiencia relixiosa como realización humana e social. A súa relación cos sacramentos.

- Aprecio da oración e a contemplación na tradición xudeocristiana e outras relixións como encontro coa bondade, a verdade e a beleza e posibilidade para o diálogo intercultural e interrelixioso.

B. Cosmovisión, identidade cristiá e expresión cultural.

- A Biblia, Palabra de Deus en palabras humanas que narra a relación entre Deus e o seu Pobo, a súa composición e xéneros literarios.

- As claves bíblicas de Alianza, Pobo, e Historia na comprensión da dimensión creatural e relacional da persoa e as súas consecuencias.

- Xesucristo, revelación plena de Deus e acontecemento e salvación para a humanidade.

- A proposta ética e relixiosa do Reino de Deus en sociedades plurais.

- María, Nai de Xesús e Nai da Igrexa, testemuña da fe.

- A experiencia e as crenzas cristiás expresadas no Credo da Igrexa Católica.

- Comprensión dos símbolos e as celebracións da liturxia cristiá, dos sacramentos e da súa teoloxía.

 -Estratexias de análises de obras de contido relixioso en distintas linguaxes, apreciando a achega do cristianismo á cultura.

C. Corresponsables no coidado das persoas e do planeta.

-Xesucristo e a súa relación cos grupos sociais e relixiosos da época, e a súa opción preferencial polas persoas máis desfavorecidas.

- Dinámicas persoais e sociais que dificultan ou impiden a construción do ben común, á luz do Evanxelio e da Tradición cristiá.

- As diversas igrexas e comunidades cristiás coas súas propostas éticas para a vida en sociedade.

- A valoración positiva da Igrexa cara á diversidad relixiosa e as súas expresións.

- Situacións próximas de inxustiza e exclusión analizadas críticamente desde o maxisterio social da Igrexa.

- Proxectos sociais da Igrexa ao longo da súa historia e a súa achega á inclusión social e á ecoloxía integral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario